quali stornelli conosci? Scrivili qua!

ramonn
Messaggi: 156
Iscritto il: 1 agosto 2003, 14:15
Località: merine

522

Messaggio da ramonn »

Mi spiace interrompere la sequenza di strofe ,ma prima di aggiungere le mie vorrei rispondere a Ialma.
hai scritto :"Per Ramonn : con tutto il repertorio che c'é da utilizzare, perché continuare a cantare le strofe che si utilizzavano per la cura delle tarantate ?
A mio avviso (poi uno é libero di fare quello che gli pare, beninteso) esistono strofe con una valenza più forte di altre, e non andrebbero cantate così alla leggera. "
Vorrei sapere se io ho mai parlato di strofe che si utilizzavano per guarire le tarantate.
Ho solo detto che le strofe salentine si adattano a qualunque melodia.
Quando si parla di pizzica nonsi parla solo di musica per le tarantate, anche perché in quel caso si utilizzano solo poche strofe.

Mentre le strofe come quelle citate fino ad ora si adattano a tantisime melodie.
E non sto parlando di significati, ma di metrica.


Adesso aggiungo le mie:

Volia cu te la mintu alla scuperta susu lu limitare della porta.

La donna con la gonna é un indicenza a me piace con lo slippo oppure senza (questa l'ho sentita da uccio aloisi)

Quantu t'amu t'amau lu core miu ca mo nu t'ama chiui se nde scerrau.
[addsig]
DanieleMorciano
Messaggi: 136
Iscritto il: 23 settembre 2003, 0:40
Località: Felline (LE)
Contatta:

524

Messaggio da DanieleMorciano »

Provo a seguire i due temi iniziati da Lu maurizio, cioé lu tamburreddhu e lu ballu

LU TAMBURREDDHU
E lu tambureddhu u sona u Salvatore, e sta lu sona beddhu cu lu core
E lu tamburreddhu meu nu se trattiene, ca sona forte e stuta le tue pene
E sona sona sona u tamburreddhu, ca quannu sona tuttu ete chiù beddhu

LU BALLU
E lassatila ballare ca é tarantata, ca porta na taranta sutta lu pete
E ballati caruseddhi a cucchia cucchia, la donna se luntana e l'omu cucchia
E ballati cu be casciane li peti, te sutta le scinucchie para pare


[addsig]
MotoTopo
Messaggi: 5
Iscritto il: 29 settembre 2003, 14:53

525

Messaggio da MotoTopo »

Ok sugli stornelli a tema... qualcuno sul ballo:Simu vinuti quai pe na ballata pe na ballata e pe na sunataE balla beddhra mia ca sai ballare ca ede nu ballu ca te mmove lu pedeE balla beddhra mia ca sai ballare ca ede nu ballu de lu primu amoreE ballati paru paru palummeddhri e ballati beddhri ca ballati ntornaNina cce me piace comu zumpi ca quannu zumpi tie ieu me divertuE balla beddhra mia ca sai ballare ca comu balli tie u piettu te ballaVidi ci balla moi vidi ci balla sta balla na palomba e nu cardilluFacitila ballare sta donna prena quannu camina tutta scummenata[addsig]
Bendir
Messaggi: 11
Iscritto il: 30 settembre 2003, 13:28

531

Messaggio da Bendir »

La donna con la gonna a me non piace con la sottana poi é un ìndicenzaCon la sottana poi é un ìndicenza mi piace con lo slippo o meglio senzaNa sera me chiamara mo cu bbà  cantu retu na strittuleddra nu sapiaTruvai na signurina me disse trasi trasi giovine miu ca te riposiE me n'vitau le mile mo le cirase iu pe guardare lei mile nun bosiE se nun boi ne mile e ne cirase apri lu piettu miu trovi ddo roseComu aggiu fare ca vulia te vasu piiate na paletta e va lu focuSe te dice la mamma ca ha n'tardatu dinne nun ha bastatu pii focuSe te vite lu labbru rrusicatu dinne ca é stata na spitta de focuSpitta te focu nun é stata mai qualche fiiu te mamma t'ha baciatuCa citta mamma nu lu maledire ci m'ha baciata mie bene me voleNa sera me chiamara quiddra nun era sta bba nnaffiandu lu basilicoiNa sera me chiamara pe giudicare pe giudica na coppia de zitellePe giudicà  la bianca ma cu la bruna vedere delle due qual'é più bellaLa bianca era na facci te luna la bruna na lattuga tenerellaLa neva bianca vae pe li canali lu pepe neru se compra denariNa sera me sognai la mamma mia di quello finestrino che mi guardavaQuandu la pocia mia perse lu sonnu tutti l'amici mei me bbandunara[addsig]
federico.capone
Messaggi: 160
Iscritto il: 25 ottobre 2003, 13:30
Località: Cavallino (le)
Contatta:

532

Messaggio da federico.capone »

ha un significato specifico : QUANDU LA POCIA MIA PERSE LU SONNU TUTTI LI AMICI MEI ME BBANDUNARA?

io sapevo la seguente variante:
Te cce la pauta mia perse lu senu / tutti li amici méi me bbandunare
tutti li amici mei me bbandunara / e m'à  rrimasta sulu la mamma cara (Petrachi)

giochiamo sulle varianti delle strofe? sarebbe interessante[addsig]
MotoTopo
Messaggi: 5
Iscritto il: 29 settembre 2003, 14:53

533

Messaggio da MotoTopo »

beh... si... in effetti una tasca che perde il sonno non ha senso...anche io la conoscevo cosìtutti l'amici mei me bbandunara quannu lu portafoju perse lu sonu(in pratica quando rimasi senza soldi)[addsig]
DanieleMorciano
Messaggi: 136
Iscritto il: 23 settembre 2003, 0:40
Località: Felline (LE)
Contatta:

565

Messaggio da DanieleMorciano »

dalla lontana 'Espana....
"ci allu luntanu stau nu me ne curu, ma quannu passa u tiempu chiu me nnamuru"

saluti a tutti

Daniele/Ariafrisca

_______________________________________________________________
"Di cio' che chiederai per essere felice non troverai tutto. Di cio' che leggerai nei libri non tutto capirai" (Muwwal Isbihan, canto arabo dell'Andalusia)
Questo messaggio é stato modificato da: friscu, 15 Nov 2003 - 18:37 [addsig]
sanguevivo
Messaggi: 25
Iscritto il: 4 luglio 2003, 23:37

568

Messaggio da sanguevivo »

Ier sera me chiamara cu 'bba cantu retu na stricchiuleddha nu ssapiaE la donna ci amanti ne tene doila viti sempre allegra e mara maiNu pozzu più cantare persi la vocela persi ieri sera alla fornaceLa persi sutta a l'alberu de nocePe' nu carusiedhu ca nu se dia pace[addsig]
DanieleMorciano
Messaggi: 136
Iscritto il: 23 settembre 2003, 0:40
Località: Felline (LE)
Contatta:

570

Messaggio da DanieleMorciano »

Come sapete, alcuni stornelli si legano l'uno con l'altro, tipo botta e risposta o racconto di qualche storia.
Provo a ricordarmi la continuazione di uno stornello scritto da Sanguevivo...

(Sanguevivo ha scritto...)
Ier sera me chiamara cu 'bba cantu
retu na stricchiuleddha nu ssapia

(Continuazione...)
Truvai na signurina cu la sua mamma
ll'ombra te na lucerna sta cusia

tantu ca era grande lu suo splendore
notte ca era giurnu me paria


[addsig]
giannino
Messaggi: 568
Iscritto il: 27 luglio 2003, 12:59
Località: Paris

623

Messaggio da giannino »

E quelli da cantare a perdifiato?E nella nella nella carciratu lu prucinellaca peccé stà  carciratu pé nu cucummero c'ha rubbatoE turi turi turi sù de Lecce li sunaturica la zita é de scorrano beddhra mia dammi la manoE nella nella nella ddumala e stutala la lucernae mò ca l'hai stutata ddumala e stutala n'autra fiataE ddho ddho ddho stà  passa la zita de Ntoni CalòVa vistuta de panni de zita de Ntoni Calò sta'passa la zitaE none none non nù mandare ca non ne olec'aggiù mandatu ieu e aggiu persu le parole[addsig]
Giovanni Semeraro
DanieleMorciano
Messaggi: 136
Iscritto il: 23 settembre 2003, 0:40
Località: Felline (LE)
Contatta:

630

Messaggio da DanieleMorciano »

...
e nizzi nizzi nizzi cu l'acqua te mare faciumu li rizzi
li rizzi ncannulati fannu baciare li namurati

e nella nella nella ci te ziccu te minu nterra
te mintu ventri susu e te lu mozzicu dhu musu

e none none none nu ne ommu bascia a fore
ete ommu stescia a casa a fore cu manna lu servitore

e na e na e na comu lu piji lu munnu va
ci pu piji a futt pupe futtipupe se ne va

...[addsig]
Ciccio
Messaggi: 38
Iscritto il: 1 settembre 2003, 12:07
Località: Bologna

632

Messaggio da Ciccio »

...............E nazzu nazzu nazzu la paparina cu lu lapazzu,ca la mamma la cucina lu lapazzu e la paparinaE none none none nu la mandare ca nun ne olel'aggiu mandatu ieu e aggiu perso le parole.........[addsig]
gaesa
Messaggi: 12
Iscritto il: 5 agosto 2003, 17:58

637

Messaggio da gaesa »

Beddra ca tie lu sule te criaula luna é mamma ci te parturiu.[addsig]
gaesa
Messaggi: 12
Iscritto il: 5 agosto 2003, 17:58

638

Messaggio da gaesa »

La capu tunda e beddra te ggiustaue li niuri capiddri nci puniu.Le ciglie a modu d'arcu te utaul'occhi te fice pé turmentu miu.Lu sule subbra tie se scapricciaufice tie sula e poi finiu.Beddra stanotte in sognu me venistimienzu le braccia mie te rifugiasti.Te rifugiasti e dopu te ne scistina piaca intra llu core me lassasti.Massaru la sbaijasti la carraraquista nun é la via de lu comentu.Ti l'aggiu ditta cu nu vai alla spicase voi lu cranu te lu mandu a casa.La luna cu lu sule so parientie nui bbeddra mia nu simu nienti.Minu na paija a mare, me vae a fundude l'addri visciu lu piombu natare.Beddra ca stai nfacciata allu mignanuminami nu garofanu turchinu.Tu mi mandasti a dire ca su curtuse voi ligname allu boscu te ttocca.Cé beddra fija tene stu mmassarusì vianca e russa, sì comu nu milu.Ti mandanu li zziti e nu li voié segnu ca la dota mo' nu l'hai.Mo su venutu iou se me voliticu dota o senza dota, mi la dati.La beddra mia malata e iou ddra nnanzili sentu li suspiri e li lamenti.Suspira beddra mia suspira e pensapensa cu nu perdimu la speranza.Li dannu medicine e nu lle volela visitella mia la fa guarire.Azzate mamma e mmesura le caddrineviti ca manca lu meiju capone.Lu capitanu de lu battaijonequiddru ca porta le pinne turchine.E quantu l'aggiu dare ma cu lu majume la rinducu a pilu de cuniju.L'amore vecchiu quandu se bbandunacu na girata d'occhiu se rinnova.Azzate ca ha sunatu mattutinul'arba é fatta ha lucisciutu chiaru.Tantu era lu splendore de la sua casanotte era a mie me parse menzadìaDici ca nu me volenu li toimo mancu voiju a tie giacché lu sai.Beddra se voi venire a passeggiareche io ti portero' al lungomare.Beddra se voi venire a casa miala meiju seggiulina sarà  la toa.Stanotte me sonnai la mamma miada quello finestrino mi chiamava.UN BACIONE PIZZICATO A TUTTI I SALENTINI D'ITALIA.Centro Sul Tarantismo Galatina.[addsig]
Idrusa
Messaggi: 4
Iscritto il: 17 ottobre 2003, 0:40

1085

Messaggio da Idrusa »

Anni nanni nanni nazzucusì beddha ce me la fazzu??se la vitene li signuri se la portane allu palazzu!Anni nanni nanni nanni napesce frittu e baccalà e ricotta cullu mele ne 'nne damu a 'ccinca vene!(Questa é di mia mamma ad anni quattro):Anni nanni nanni neraLa Bunnanzia Sciardinéra e lu Menicu 'Ntunazzuse mangià ra lu sangunazzu!Fili fili fili ah ce beddhu cu aggi fili!E se vai alla cista mozzichi e se vai alla utte vivi!Anni nanni nanni nacomu lu piji lu munnu vase lu piji a futti pupe a futti pupe se ne vase lu piji a futti cumpari a futti cumpari se ne va!Nanni nanni nanni nà comu l'imu ccumbinà ?Culla spina 'ntra lu petenu 'sse pote caminà !Titi titi titiui fimmane ca rititi!ca na crapa ozza e soppa comu sarta li pariti!mala mala malae de sutta la cicalae de sutta lu cicalunecchiappa cchiappalu cippune![addsig]
scimmiadecursa
Messaggi: 23
Iscritto il: 26 dicembre 2003, 22:08

1086

Messaggio da scimmiadecursa »

quannu ieni beddhra mia ca tegnu sitequannu ieni beddhra mia ca tegnu siteca st'acqua nu gli bastaca st'acqua nu gli bastaca st'acqua nu gli basta a stu ecchiu cannalire....llu tamburrieddhu miu pare specialelu tamburrieddhu miu pare specialeca qu'ammienzu a tutti quantica qu'ammienzu a tutti quantica qu'ammienzu a tutti quanti face ballare...e camina beddhra mia nu te mpauraree camina beddhra mia nu te mpaurarepercé de stu miu corepercé de stu miu corepercé de stu miu core sulu amore poi spittare QUESTE DUE VANNO INSIEME-poi nu giurnu scausa aggiu sciutapoi nu giurnu scausa aggiu sciutacu rranciu na fatiacu rranciu na fatiacu rranciu na fatia pe stu figghiu meu...-e quannu 'ntra li cuti sta ssaggiavae quannu 'ntra li cuti sta ssaggiava(non mi ricordo come si scrive due)ddho more picciccheddheddho more picciccheddhela niura taranta m'ha pizzicata...SCUSATE GLI ERRORI MA VADO DI FRETTA E NON SO SCRIVERE BENE, CIAOQuesto messaggio é stato modificato da: scimmiadecursa, 20 Mar 2004 - 15:07 [addsig]
Pino
Messaggi: 59
Iscritto il: 22 ottobre 2003, 19:31

1092

Messaggio da Pino »

 e cori,cori, cori,sciamu ca ti portu fori,sott'alberu t'aulia cussì piace a la bedda mia.e nella nella nella e nna pulice a la vunnellauna nchiana e scenne l'otra faci la sentinella.e nella nella nellano ssi tu la chiù bellae ca ste la Mariati passa nanzi bedda mia. e oru oru oru ognitunu a cas loruiu mi sto a casa mia e mi godu l'amori mia.Cosa ne pensate vi piacciono? ciao Pino[addsig]
DanieleMorciano
Messaggi: 136
Iscritto il: 23 settembre 2003, 0:40
Località: Felline (LE)
Contatta:

1353

Messaggio da DanieleMorciano »

ciao amici,
avete esaurito le vostre riserve di "stornelli"?
Io ho cominciato a leggermi con più attenzione tutti quelli che sono usciti fuori in questo forum. Ce ne sono tantissimi di veramente nuovi e belli. Sto provando a classificarli per tema, inclusi quelli poco comprensibili. Alcuni sono pezzi isolati di successioni da ricostruire. Molto interessanti le variazioni di uno stesso tipo di stornello. Mi piacerebbe fare uno studio più approfondito (maledetto tempo...). Sarebbe interessante, ad es., studiarne le diverse strutture di metrica, accenti ecc., studiarne le variazioni, ricostruire le sequenze ecc. C'é qualcuno che é interessato a collaborare? Sarebbe veramente bello restituire i contenuti di questo forum nella forma di una sorta di "Dizionario tematico" degli stornelli liberamente fruibile on line.

fatemi sapere!

Daniele - Ariafrisca [addsig]
Maruko_KuFu
Messaggi: 393
Iscritto il: 13 maggio 2004, 12:39
Località: Longi (Messina) e Lecce (Le).
Contatta:

1357

Messaggio da Maruko_KuFu »

Sta cosa mi piace proprio... Stornello siculo: "Ciuri ciuri, ciuri di tuttu l'annu, l'amuri ca mi dasti ti lu tornu.Ciuri di rosi russi allu sbocciari, amaru l'omu ca i fimmini cridi.Amaru cu si fici bucculari, ciuri di paradisu nun ni vidi...Ciuri di gessuminu rampicanti, iò cantu, ridu e ballu alegramenti.Non cantu ne p'amuri ne p'amanti, ma pi fariti dispettu eternamenti.Taliati a ma cummari Cuncittina, quannu camina pari na jaddina.Idda si cridi na gran cannunata, ma nuddun mai ci duna na taliata."[addsig]
Rispondi

Torna a “Il canto e le parole”